
NIEUW TICKETSYSTEEM - WAT BETEKENT DAT?
INFORMATIEPAGINA NIEUW TICKETINGSYSTEEM
Vanaf dit seizoen werkt Telstar met een nieuw ticketingsysteem: Tymes4. Dit betekent dat er een aantal zaken zijn veranderd rondom de verwerking van seizoenkaarten, het aanmaken van accounts en de persoonlijke gegevens die daaraan gekoppeld zijn.
Op deze pagina lees je wat het nieuwe systeem voor jou betekent – of je nu losse tickets koopt, een seizoenkaarthouder bent of naar uitwedstrijden wilt.
- Ik wil losse tickets kopen
Voor supporters die losse tickets willen kopen, is er nog geen account aangemaakt.
Zodra de ticketshop live staat, kun je eenvoudig via de website een eigen account aanmaken en losse kaarten bestellen.
- Ik wil naar uitwedstrijden
Vanaf seizoen 2025/2026 is een persoonlijke uitkaart verplicht voor het bezoeken van uitwedstrijden.
Klik hieronder voor alle informatie over uitkaartregistratie, pasfoto's en de benodigde stappen:
🔗 Meer over de uitkaart en registratie
- Ik ben seizoenkaarthouder
Voor alle huidige seizoenkaarthouders is alvast een persoonlijk account aangemaakt in Tymes4. In dat account staat jouw seizoenkaart al klaar.
Let op: je moet dit account zelf activeren én je gegevens controleren. Zonder activatie is je seizoenkaart niet geldig.
Wat moet ik doen als seizoenkaarthouder?
Stap 1 - Ga naar de ticketshop
Bezoek de nieuwe Telstar-ticketshop en klik rechtsboven op ‘Inloggen’.
🔗 https://tickets.sctelstar.nl/dashboard
Stap 2 - Klik op ‘Account registreren’
Op de inlogpagina klik je op de groene knop ‘Account registreren’.
Stap 3 - Ben je bekend bij Telstar?
Ben je seizoenkaarthouder? Klik dan op de blauwe knop ‘Ik ben bekend bij SC Telstar’.
Zo weet het systeem dat jouw gegevens al klaarstaan.
Stap 4 – Vul klantnummer en postcode in
Gebruik je klantnummer en postcode om je account te koppelen.
Je klantnummer en postcode staan in de activatiemail.
Stap 5 – Controleer en vul je gegevens aan
Log in en controleer je persoonlijke gegevens zoals:
- Naam
- Geboortedatum
- Geslacht
- Adres
- E-mailadres
Je kunt de gegevens aan laten passen via dit formulier (link naar online formulier).
Stap 6 – Klik op ‘Account registreren’
Helemaal onderaan de pagina klik je op de blauwe knop ‘Account registreren’.
Je seizoenkaart is nu actief.
Meerdere seizoenkaarten op één naam?
Voor seizoenkaartkopers van dit voorjaar was het mogelijk om meerdere kaarten op één naam aan te schaffen. Voor het verlengen of aanschaffen van nieuwe seizoenkaarten (vanaf seizoen 2026/2027) is dit niet meer toegestaan. Iedere seizoenkaart moet dan gekoppeld zijn aan de persoon die er daadwerkelijk gebruik van maakt.
Wat betekent dat?
Heeft één persoon meerdere kaarten op naam?
➤ Dan kan de accounthouder deze kaarten overdragen aan andere gebruikers.
Die gebruikers moeten zelf een account aanmaken in het ticketsysteem.
➤ Gebruikers kunnen aan elkaar gekoppeld worden, zodat je bijvoorbeeld als ouder tickets kunt kopen voor jezelf én je kind.
Let op: als seizoenkaarthouder mét pasfoto heb je automatisch een uitkaartregistratie. Dit geldt voor één kaart voor het uitvak, niet voor meerdere kaarten.
Wat moet je weten?
Bij het overzetten van gegevens uit het oude systeem zijn sommige gegevens (zoals adres, geboortedatum en geslacht) automatisch ingevuld.
- In veel gevallen zijn dit fictieve of onvolledige gegevens.
- Iedereen is nu standaard als ‘man’ geregistreerd 😉
- Geboortedatums en adressen kunnen onjuist of leeg zijn – controleer dit dus goed.
Je kunt de gegevens ook aan laten passen via dit formulier:
🔗 https://sctelstar.nl/de-club/supporters/gegevens-wijzigen-in-je-account
Waarom moet ik mijn gegevens controleren?
Bij het overzetten van gegevens uit het oude systeem zijn velden zoals adres, geboortedatum en geslacht automatisch ingevuld. In veel gevallen zijn dit onjuiste of fictieve gegevens. Zo is iedereen bijvoorbeeld standaard als ‘man’ geregistreerd.
Controleer dit dus goed en pas het aan in je profiel na activatie.