Single Blog Title

This is a single blog caption

Een laatste groet

Zeer gewaardeerd Telstar relaties,

In juli 2009 liep ik enthousiast bij Telstar binnen om te beginnen aan een nieuw deel van mijn werkzame leven. Niet alles was nieuw voor me, tenslotte was ik al in 1997 als bestuurslid toegetreden tot de Witte Leeuwen familie. Het Telstar virus had mij toen al volledig te pakken. Wat een club! Na 4 jaar bestuurslid te zijn geweest heb ik daarna nog in diverse ondersteunende commissies als vrijwilliger gefunctioneerd met als hoogtepunt de commerciële commissie in 2007. Die had tot taak een commercieel plan te maken waarmee we Telstar weer toekomstperspectief gaven. In die commissie, waar ik voorzitter van was, is het Witte Leeuwenplan ontstaan. Een plan dat in eerste instantie als absurd en onrealistisch werd af geserveerd. Sponsoren die jaarlijks € 50.000,– gingen betalen om betaald voetbal in de IJmond mogelijk te maken. Maar we hadden geen keus, buigen of barsten, de dood of de gladiolen. Het werden de gladiolen en dat was een topprestatie van velen in en rond de club. Zelf had ik dat jaar het bedrijf waar ik mede-eigenaar van was verkocht, moest daar nog 2 jaar blijven maar wilde ik eigenlijk wel wat voor Telstar gaan doen. Moest thuis wel even iets uitleggen want Telstar was ook toen al niet een club die forse salarissen betaalde. Maar ik wilde het wel graag al wist ik niet precies waar ik aan begon. Wel hadden we inmiddels 2 geweldige theateravonden (2008 in Beverwijk en 2009 in stadsschouwburg Velsen) georganiseerd en wist de hele regio wat we wilde. Dat verzilveren was mijn doel, Telstar terug naar de ere-divisie.

Nu, 11 jaar later, is het mooi geweest. 11 zeer intensieve seizoenen met pieken en dalen en vooral een doorlopend gevecht de club op het spoor te houden en hogerop te krijgen. Met trots kijk ik terug op die 11 jaar. Wat hebben we met zijn allen veel bereikt. Natuurlijk had het mooier, beter en sneller gekund. Maar als je reëel bent dan is het gewoon knap dat we Telstar hebben gebracht waar het nu staat. En dat is hoofdzakelijk gebeurd op eigen kracht. Dat ik daar als commercieel directeur mede richting aan heb mogen geven geeft mij dat gevoel van trots. Van aandeelhouders tot vrijwilligers, van sponsoren tot lokale overheid, van selectiespelers tot RvC, van technische staf tot supporters en van collega’s tot Witte Welpen fonds. Iedereen was er als het moest en dat was hartverwarmend. En we hebben echt veel bereikt. In Vogelvlucht: 2009 opening nieuwe hoofdtribune, 2010 realisatie van de Zuid-tribune, 2011 oprichting Telstar Thuis in de Wijk, 2012 renovatie horecapunt Oost, 2013 50 jarig jubileum Telstar, 2014 realisatie nieuwe mediacabine, 2015 kunstgrasveld (met pijn in het hart), 2016 renovatie Witte Leeuwen Kooi, 2017exploitatie Sluishaven informatiepunt (SHIP), 2018 St. de Groene Leeuwen/1200 m2 zonnepanelen, 2019 nieuw hypermodern scorebord. 2020 had het jaar moeten worden van de promenade achter de Oosttribune. Dit is helaas uitgesteld door het Corona virus maar blijft een doel voor komend jaar. Dit alles via 5 jaars beleidsplannen als ‘Thuis bij Telstar’, ‘Wij creëren kansen’ en dan op dit moment ‘Stip aan de Horizon’.

Dit alles heeft hoofdzakelijk plaats kunnen vinden dankzij de enorme steun van ondernemend IJmond. Ik heb deze 11 jaar met een vette glimlach rond kunnen lopen dankzij al die sponsoren die jaar in jaar uit weer bereid waren ons als club verderop te helpen in onze ambities. En niet alleen door datgene dat ik hiervoor heb opgesomd. Ook zagen we kans het gemiddeld aantal toeschouwers van ca. 600 in seizoen 2008/2009 naar 2.363 in het afgelopen jaar. En dan tussendoor de uitschieters tegen de Graafschap (play offs 17/18) met ruim 4500 toeschouwers en de bekerkraker tegen Ajax jongslede december voor 5.200 toeschouwers.

Ik wil u allen danken voor uw steun en kijk met heel veel plezier terug op deze 11 jaar. Hoop u allen nog vaak te zien bij ons Telstar want weet; ik blijf komen als supporter!

 

Steef Hammerstein